Jeden z najbardziej ikonicznych bohaterów gier wideo wszechczasów właśnie skończył 25 lat. Urodziny Sonica obchodzimy specjalnym wydarzeniem, aby przypomnieć sobie o niesamowitych przygodach najsłynniejszego jeża na świecie. Od swojego pierwszego pojawienia się w 1991 roku z grą wideo Sonic Jeż na konsole Sega Mega Drive i Master System, odniosła ona natychmiastowy sukces.
25 lat później, a po dziesiątkach gier, spin-offów, sequeli, a nawet oryginalnej serii tv, a wiele nowych postaci później, Sonic nadal ma przygody z jego przyjaciółmi Ogony, Knuckles, Amy Rose, Cream, Charming i wiele innych, zawsze walcząc złego Dr Robotnik.
Uczcij z Gryminim niesamowitą sagę znajdującą sekretne ukryte pierścienie na całej stronie!
Niektóre z najważniejszych gier sagi
Mega Drive / Master System
1991
Po ogromnym sukcesie postaci Mario, stworzonej kilka lat wcześniej przez Nintendo, Sega próbowała znaleźć swój własny sukces. Po stworzeniu konkursu na projekt postaci, firma wybrała projekt Sonic firmy Naoto Oshima. Gra, z niesamowitym i zaawansowanym projektem na czas jej tworzenia, została zaprogramowana przez Yuji Naka sprzedającego ponad 15 milionów egzemplarzy na całym świecie.
Mega Drive / Game Gear
1993
Zainspirowany bezpośrednio przez "poziomy pinballowe" prezentowane na Sonic The Hedgehog, z nowym stylem gry, który zastąpił oryginalny. Była to również pierwsza gra sagi w całości wyprodukowana w Stanach Zjednoczonych.
Mega Drive
1994
Wkrótce po Sonic 3, ta gra była pierwszą i jedyną, w której zastosowano technologię Lock-On, gdy wprowadzono do niej kolejną kasetę z grami, wprowadzając zmiany i dodając do niej nowe funkcje. Była to również pierwsza gra, która wprowadziła Knuckles jako postać grywalną.
Dreamcast
2001
Ostatnia gra sagi Sonic stworzona dla Dreamcast była również ostatnią grą stworzoną dla konsoli Sega. Została ona stworzona jako naturalna kontynuacja udanej Sonic Adventure, choć sprzedała się w mniejszej liczbie egzemplarzy niż poprzednia. Sega po porażce Dreamcast zdecydowała się zaprzestać uruchamiania konsol i skupiła się wyłącznie na projektowaniu gier.
Gamecube
2002
Ogromna kompilacja 20 gier, z których większość została pierwotnie uruchomiona dla Mega Drive, a niektóre dla Game Gear. Większość z nich została zablokowana na początku, więc użytkownicy musieli grać, aby je odblokować. Ostatnio, w 2004 roku została ona również uruchomiona na konsolach PlayStation 2 i Xbox oraz PC jako Sonic Mega Collection Plus.
Nintendo DS
2005
Pierwsza gra Sonic stworzona dla przenośnej konsoli Nintendo DS. Odzyskała ona doświadczenie gry na pierwszych 16-bitowych grach i dwuwymiarowych scenach, choć postaci zostały zaprojektowane w bardziej trójwymiarowym stylu.
Nintendo Wii
2007 / 2009
Wystrzelony wyłącznie na konsolę Wii, Sonic i Secret Rings podąża za Sonicem w dążeniu do powstrzymania złoczyńcy Erazora Djinna za pomocą scen zainspirowanych przez The Thousand and One Nights oraz mechaniki zaprojektowanej z myślą o wykorzystaniu kontroli Wiimote. W 2009 roku miał Sequel o nazwie Sonic i Mroczny Rycerz.
Nintendo Wii / Nintendo DS
2010
Po kombinacji 2D-3D z Sonic Unleashed, ta gra starała się słuchać wszystkich twardych krytyków, że poprzednie gry otrzymał, aby poprawić rozgrywkę i zrobić lepsze doświadczenie. Przygoda odbywa się w ogromnym parku tematycznym i zawiera wiele nowych postaci i mechaniki.
Nintendo Wii U / Nintendo 3DS
2014
Z dwóch różnych gier dla Wii U i Nintendo DS, najnowsza gra wydana jest również ten, który fani Sonic uważają za najgorszy Sonic gry kiedykolwiek. Wypuszczona z dużą ilością błędów i problemów z kontrolą, wraz z dużą ilością rozmów i niskim FPS-em, najbardziej cenioną rzeczą w grze był jej nowy system multiplayer.
Mega Drive / Master System
1992
Najbardziej udaną grą w sonicznej Saga z ponad 31 milionami sprzedanych egzemplarzy był jej sequel. Została ona pierwotnie uruchomiona dla Mega Drive i po raz pierwszy wprowadziła postać Tails, latającego lisa, co czyni ją pierwszą grą, która pozwoliła na jednoczesną grę z przyjacielem.
Mega Drive
1994
Druga gra, w której Sonic i Tails znów są razem, była również pierwszą grą, która została podzielona na różne części, więc można było wprowadzić wkładkę Sonic 3 wprowadzającą Sonic & Knuckles jeden, co czyni ją bardziej kompletną grą: Sonic 3 & Knuckles.
Dreamcast
1998
Po serii drobnych gier, które odeszły od głównej mechaniki i które otrzymały złą krytykę od fanów i mediów, Sonic wrócił z grą, która była kompletną rewolucją w obu saga i była najpotężniejszą grą, jaką kiedykolwiek widziano w momencie jej wprowadzenia.
Gameboy Advance
2001
Pierwsza gra platformowa, która zostanie stworzona na konsolę Nintendo, a później także na system N-Gage. Ta gra platformowa składała się z postaci Sonic, Tails, Knuckes i Amy w obliczu ich wrogów, Badniks. Gra, która miała kilka sequeli, jest również dostępna na nowoczesnych platformach mobilnych.
Multiplatforma
2004
Pierwsza gra Sonic uruchomiona dla wielu platform. Wprowadzono w niej kilka zmian w rozgrywce. Gracz musiał wybrać jedną z czterech drużyn, aby kontrolować trzy postaci jednocześnie zmieniając jedną z trzech dostępnych umiejętności: prędkość, lot i moc.
Multiplatforma
2006
Stworzona z okazji 15-lecia postaci, Sega stworzyła zupełnie nową grę na konsole nowej generacji, w tym Silver jako zupełnie nową postać, oprócz Sonic i Shadow, każdą z postaci z główną fabułą. Gra miała złych krytyków za swoje skomplikowane kontrole i kilka błędów.
Multiplatforma
2008
Ta gra przygodowa była oryginalna, ponieważ łączyła kontrolę 2D oryginalnych gier z kontrolą 3D jako gry Sonic Adventure. Łączyła ona platformy z obszarami prędkości. Była to również pierwsza gra, w której Sonic został przekształcony w Werehog w nocy.
Multiplatforma
2011
Obchodząc 20. urodziny Sonica, Sega rozpoczęła nową przygodę z jeżem z 15 poziomami, które były podróżą przez najważniejsze poziomy Sonic całej sagi, od czasów Mega Drive do najbardziej nowoczesnych gier, łącząc wszystkie epoki. To była nowoczesna gra Sonic z najlepszymi recenzjami.
Komentarze